Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Jak się nie dać nabrać?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Chociaż zima w kalendarzu jeszcze potrwa, a i śnieg ma jeszcze posypać, to już od 9 lutego w galeriach rozpoczął się sezon wiosenny, a co za tym idzie - wyprzedaże zimowej odzieży.

W czasie sezonowych wyprzedaży warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim porównujmy oferty różnych sklepów. Zanim zdecydujemy się na skorzystanie z oferty promocyjnej, sprawdźmy czy rzeczywiście jest ona dla nas najkorzystniejsza. Może się bowiem okazać, że ten sam towar w innym sklepie kosztuje mniej, nawet bez promocji.

Warto krytycznie oceniać kolorowe ogłoszenia o sezonowych przecenach – nie wszystkie są dla nas okazją. Bywa, że właściciele sklepów kuszą tzw. gratisami dołączanymi do produktów. W rzeczywistości za taki prezent albo musimy zapłacić, albo okazuje się, że zakup towaru bez upominków jest znacznie bardziej opłacalny.

Tłok panujący w sklepach oraz pośpiech powodują, że kupujemy nieuważnie, nie zwracając uwagi na cenę. Zdarza się, że dopiero przy kasie dowiadujemy się, że za produkt musimy ostatecznie zapłacić więcej. Pamiętajmy - cena podana na półce lub na metce jest obowiązująca. Mamy prawo kupić towar w takiej właśnie cenie. W ferworze zakupów nigdy nie zapominajmy o paragonach, które powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie i na jakich warunkach nabyliśmy towar. Paragony pomogą nam w dochodzeniu praw w przypadku zakupu wadliwej rzeczy.

Pamiętajmy, że nie możemy zwrócić do sklepu towaru tylko i wyłącznie dlatego, że dokonaliśmy nieprzemyślanego zakupu lub przestał nam się podobać. Zgodnie z prawem sprzedawca może odmówić przyjęcia towaru bez wad i dokonania zwrotu gotówki lub wymiany na inną rzecz. Jeśli natomiast kupiliśmy wadliwy produkt, zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji. Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową aż 2 lata. Reklamację składamy w sklepie, najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor). To my dokonujemy wyboru, który wariant jest dla nas korzystniejszy i u kogo złożymy reklamację.

To, czy możemy reklamować towar, który został przeceniony, uzależnione jest od powodów przeceny. Najczęściej przecena posezonowa dotyczy towaru, z którego zbyciem sprzedawca ma problem. Wówczas przysługują nam takie same uprawnienia, jak w przypadku towaru, który nie był przeceniony. Może się jednak zdarzyć, że sprzedawca obniży cenę, ponieważ towar ma określoną wadę, o której przy dokonywaniu zakupu zostaniemy poinformowani. W takiej sytuacji nie mamy możliwości złożenia reklamacji z powodu wady, która była przyczyną obniżenia ceny. Jeśli pojawiły się inne – reklamacja będzie uzasadniona.

Doradza Agnieszka Romanowska – Miejski Rzecznik Konsumentów


rtr



o © 2007 - 2019 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Środa 11 grudnia 2019
Imieniny
Biny, Damazego, Waldemara

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl